[O1] 4x4 LPG - kilka pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Italyanos
    Classic
    • 2010
    • 14

    [O1] 4x4 LPG - kilka pytań

    skoh,

    Teraz widzę, że nie wspomniałem o akumulatorze. Dobrze, że o tym napisałeś.

    Co do mojej oferty zakupu zaślepek, to cena aktualna 70 zł.
  • KetInSzu
    Ambiente
    • 2008
    • 106

    #2
    [O1] 4x4 LPG - kilka pytań

    Witam!

    Po tym, jak moja czeszka została żywcem wzięta do nieba (nie została - jak wcześniej przypuszczałem - skradziona) szukam następnej. Aktualnie widzę dwie opcje - kupić coś jak najbliższego tego co miałem (1.9 TDI PD 101KM) albo - patrząc na ceny paliw - pokombinować z benzyną i LPG.

    I teraz pytania.
    1. Jaki silnik? Widziałem 4x4 z benzyną 2.0. Ale kusi 1.8T.
    2. Jakie skrzynki są w benzynach? Jeździłem z 6b i takowa by mnie interesowała. Z tego co widziałem to w 1.8T znajdę 6b.
    3. Jak wygląda spalanie LPG w 1.8T przy 4x4? Czy ktoś ma taką kombinację? Jak te silniki znoszą zagazowanie?
    4. Jak wygląda dbanie o turbulum w 1.8T? Mocno różni się od tego w TDI?
    5. Jeśli LPG pod 1.8T to jaka instalacja?
    6. Czy przesiadka z 1.9TDI (uwielbiam klekoty ;P) na benzynę turbo bardzo boli?

    Z góry dźwięczny będę za odpowiedzi ;P
    KetInSzu
    This is TRAKCJAAA!
    Było:
    Escort 1.8D '94 zielony
    Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
    Jest:
    Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

    Komentarz

    • qwsazx
      Drive
      • 2010
      • 66

      #3
      Re: 4x4 LPG - kilka pytań

      Zamieszczone przez KetInSzu
      1. Jaki silnik? Widziałem 4x4 z benzyną 2.0. Ale kusi 1.8T.
      I słusznie kusi. 2.0 trochę podobno tańszy i prostszy w eksploatacji i serwisie (brak turbiny, stosunkowo prosta konstrukcja), ale ciągnie olej i podczas jazdy czuje się, że to nie jest zbyt nowa i jakaś szczególnie udana konstrukcja (nie dorasta do pięt starszemu o jakieś 20 lat fiatowskiemu 2.0 DOHC, którego ujeżdżałem wcześniej). Brałbym 1.8T i nie zastanawiał się ani sekundy. Właściwie jedyny słaby punkt 1.8T jaki znam, to cewki zapłonowe, ale nie jest to ani jakoś strasznie kosztowne, ani kłopotliwe.

      Zamieszczone przez KetInSzu
      2. Jakie skrzynki są w benzynach? Jeździłem z 6b i takowa by mnie interesowała. Z tego co widziałem to w 1.8T znajdę 6b.
      5B, nie spotkałem się z sześciobiegową. Wątpię by na rynku były seryjne egzemplarze z tym silnikiem i skrzynią 6, jeśli już, to garażowe swapy - co nie znaczy gorsze.

      Zamieszczone przez KetInSzu
      4. Jak wygląda dbanie o turbulum w 1.8T? Mocno różni się od tego w TDI?
      Nie wiem, jak to się robi specjalnie dla TDI Ot, zwykłe kilkanaście-kilkadziesiąt sekund na zwolnienie biegu po jeździe, dobry olej i już.

      Zamieszczone przez KetInSzu
      5. Jeśli LPG pod 1.8T to jaka instalacja?
      Do każdego nowoczesnego silnika brałbym tylko sekwencję. Gdzieś obiło mi się o uszy, że w 1.8T znakomicie sprawdza się Plug&Drive od BRC, ale musiałby się wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany w kwestii LPG.

      Zamieszczone przez KetInSzu
      6. Czy przesiadka z 1.9TDI (uwielbiam klekoty ;P) na benzynę turbo bardzo boli?
      Wręcz przeciwnie. Po pierwszej przejażdżce 1.8T nigdy już nawet nie spojrzysz w stronę klekota

      Komentarz

      • KetInSzu
        Ambiente
        • 2008
        • 106

        #4
        Ok, to jeszcze pomarudzę o skrzynkach.

        Jak z trwałością tych 5b?

        No i jak przełożenie na I biegu? (zaraz poszukam tabel przełożeń, ale chodzi o wrażenia użytkowe). Zdarza mi się czasem holować coś cięższego (a to przyczepę jakąś, a to jakieś audi A6, itp...) i TDI z 6b idealnie sprawdzało się jako wół roboczy. No i po zjechaniu z asfaltu przełożenie 16:1 się przydawało...

        Czy ktoś w 3mieście bądź okolicach ma 1.8T abym mógł gdzieś przy jakiejś okazji zobaczyć jak to chodzi?
        KetInSzu
        This is TRAKCJAAA!
        Było:
        Escort 1.8D '94 zielony
        Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
        Jest:
        Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

        Komentarz

        • Tony065
          RS
          • 2009
          • 2487
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez qwsazx
          nie dorasta do pięt starszemu o jakieś 20 lat fiatowskiemu 2.0 DOHC
          tylko, że ten 2.0 VAG jest 8V, więc nie ma co porównywać obu jednostek. z 2.0 16V można wycisnąć coś ok.180KM i to już jest inna rozmowa.
          BTW, też jestem zainteresowany tym tematem i czekam na wypowiedzi.
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz

          • eX
            Elegance
            • 2006
            • 980

            #6
            1.8t slaby punkt, cewki, kolektor (czasami) i podcisnienia, szczegolnie wezyk odmy (trzeba sie nastawic na wymiane raz na 2 lata). 5b skrzynia smierdzi kałem dosyc ostro, przy bardzo spokojnej jezdzie wytrzymuje dosyc dlugo, ale jak sie zacznie szalec to mozna szybko zakonczyc jej zywot, mi sie udalo dwu krotnie zabic 5tke
            da sie wstawic 6b skrzynie, walczylem z tym dosyc dlugo jakies dwa lata temu, i dziala, katowalem dziwke przeokrutnie i nie do zabicia jest, przelozenia sa takie same (bardzo minimalnie sie roznia) + dodatkowo 6.

            serie ze 150, mozna zrobic na jakies 180-190km (softem), zmieniajac dolot powietrza miedzy wiltrem a turbina (TIP) zyskujemy dosyc duzo powyzej 4,5tys obrotow gdzie z seria dolotem jest padek znaczny (z tym motywem jedziemy od jakis 2,5tys do 6tys (zamiast do 4,5)).

            grzebanie turbo, najprostszy sposob, kolektor ssacy odwrocony w druga strone, kolektor wydechowy z audi tt lub s3 razem z turbina, zbodowanie kawalka wydechu i juz jest 250km. w tym oczywiscie duzy IC, listwa wtryskowa z regulatorem paliwa 4bar, i wtryskami od s3/tt

            jezeli chodzi o instalke, to najpierw mocno zastanowil bym sie na jakim setupie chcesz jezdzic (ile koni) i dopiero bym myslal o zakladaniu LPG ale co wazne u osoby ktora to OGARNIA, zebys nie mial problemow.



            a to 2.0 odpusc 115koni niedosc ze nie jedzie to motor tak stary jak swiat.

            Komentarz

            • KetInSzu
              Ambiente
              • 2008
              • 106

              #7
              Jak duża rzeźba jest z przełożeniem skrzynki 6b? Pasuje taka od ropniaka, czy jakieś magie trzeba odczyniać?

              Raczej będę na seryjnych ustawieniach jeździł. Dla mnie 100 kucy w TDI stykało, sądzę, że 150 - nawet podduszonych gazem - też styknie.

              Potrzebuję auta do jeżdżenia, nie do brykania ;P Ekonomia ma tu duże znaczenie. Drugi klon w drodze, trzeba dbać, aby na pampersy i mleko starczyło jak już zatankuję ;P

              ...poza tym głównie niestety będzie tym ślubna jeździć ;/ Więc specjalnie dużego stada bym nie wpuszczał pod maskę ;P
              KetInSzu
              This is TRAKCJAAA!
              Było:
              Escort 1.8D '94 zielony
              Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
              Jest:
              Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

              Komentarz

              • eX
                Elegance
                • 2006
                • 980

                #8
                zrobic lekki soft na 170 i juz bedzie lepiej jezdzilo.

                troche jest do robienia, skrzynia od audi s3 210km skrzynia DQB, skrzynia, polosie, przekladnia katowa, i teraz nie pamietam czy przednia czesc walu czy wystarczy tylko poduszke walu zmienic. dodatkowo do tego sprzeglo wieksze, sruby do sprzegla, podkladki i sruby do polosi, olej do skrzyni, najlepiej od razu uszczelniacze skrzyni wymienic, ciegna lewarka i to by bylo wszystko.

                jezeli bedziesz jezdzic tym normalnie to powinno byc ok, ale znam przypadek gdzie 5b skrzynia z przebiegiem 30tys (nowe auto) wysypala mechanizm ropznicowy z obudowy. klient troche pojezdzil po luznej nawierzchni.

                Komentarz

                • Skfarek
                  RS
                  • 2010
                  • 4795
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  eX, to co piszesz potwierdza, że vw nie potrafi zrobić normalnej skrzyni "5" (w Polo tez się notorycznie sypią) :evil:
                  Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                  6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                  Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                  Komentarz

                  • eX
                    Elegance
                    • 2006
                    • 980

                    #10
                    niestety. ale sa tez i ludzie ktorzy jezdza takimi autami (w sensie z taka skrzynia) i nie narzekaja bo im sie nic nie dzieje wiec wszystko zalezy od szczescia.

                    Komentarz

                    • qwsazx
                      Drive
                      • 2010
                      • 66

                      #11
                      Zamieszczone przez Tony065
                      tylko, że ten 2.0 VAG jest 8V, więc nie ma co porównywać obu jednostek. z 2.0 16V można wycisnąć coś ok.180KM i to już jest inna rozmowa.
                      Silnik, o którym wspomniałem jest również ośmiozaworowy i już w 1978 roku był mocniejszy - 112KM na gaźniku, 122KM na wtrysku jednpunktowym. Miałem go w Poldku, pochodził z Fiata Argenty. Wybitny silnik jak na tamte czasy, nawet dziś potrafi sporo nowszych konstrukcji zawstydzić elastycznością i kulturą pracy.
                      Ale skupmy się na Octavii

                      Komentarz

                      • KetInSzu
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 106

                        #12
                        ;D

                        Ogólnie skończyło się na 1.9 TDI ;D Uwielbiam ten klekot ;P

                        Dzięki za odzew!
                        KetInSzu
                        This is TRAKCJAAA!
                        Było:
                        Escort 1.8D '94 zielony
                        Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
                        Jest:
                        Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

                        Komentarz

                        • eX
                          Elegance
                          • 2006
                          • 980

                          #13
                          ale tez w 4butak kupiles?

                          Komentarz

                          • KetInSzu
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 106

                            #14
                            Zamieszczone przez eX
                            ale tez w 4butak kupiles?
                            A to istnieją inne? ;P

                            Mam nadzieję, że uda mi się na czerwcowy spocik do Sopotu się stawić pochwalić nabytkiem ;D
                            KetInSzu
                            This is TRAKCJAAA!
                            Było:
                            Escort 1.8D '94 zielony
                            Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
                            Jest:
                            Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

                            Komentarz

                            Pracuję...